Almamelléki Erdei Kisvasút

Szinte minden gyerek szeret vonatozni és amikor felnőttek teszik ugyanezt, akkor arra az időre ők is újra gyereknek érzik magukat. Tettük ezt mi is, amikor elhatároztuk egy kellemes szombati napon folytatjuk a csapatépítést az Almamelléki erdei kisvasút vonalán. Előző csapatépítésünk nem is olyan régen volt, de azóta a csapat két tagjának egy nagy kalandban volt része. Ezt a kalandot, ezt a zarándokutat meg kellett beszélnünk, az élményeket meg kellett osztanunk egymással.

Almamelléki erdei kisvasút

Almamellék a Zselici dombság déli részén, Kaposvártól 35, Pécstől 50 kilométerre a 67-es útról keleti irányba letérve található. A vasútállomáshoz a falu túlvégén jobb kézre juthatunk el.

Az állomás épületét és környezetét szépen felújították. Interaktív kiállítás mutatja be a vasútvonal korábbi életét. A mosdók korszerűek, ugyancsak az épületben találhatók. Az autóval érkezőknek elegendő parkolóhely áll a rendelkezésére.

A Zselici csühögő nyitott kocsijaival, a nádasokkal borított halastavak – sokféle vízi és egyéb madárfaj felfedezésére ad lehetőséget- és erdőrészek mellett kb. 6 km és 25 perc megtétele után érkezik meg a Sasréti végállomásra.

Kellemes sétát tehetünk az ősbükkösben vezető tanösvényen, szomjunkat olthatjuk az Almás-forrás friss vizével.  Akár az éjszakát is eltölthetjük a Biedermann Rezső báró által építtetett patinás vadászkastélyban, ami jelenleg vendégházként üzemel.

Elhagyva Sasrétet

Visszatérve a Sasrétről több látnivaló közül választhatunk. 5 km-re találjuk Ibafát, ahol megtekinthetjük a híres pipatörténeti kiállítást.

Észak felé a 67-es főúton jutunk el Bőszénfára, itt meglátogathatjuk egyéb más program mellett a szelíd gímszarvasok kertjét.

Déli irányba folytatjuk utunkat Szigetvár felé, 21 km megtétele után a jobb oldalon találjuk a Magyar-Török Barátság parkját, amire érdemes időt fordítani.

Talán sokatokban él még emlékként a Kisváros című magyar televíziós filmsorozat, aminek jelentős részét Szigetváron vették fel. Kellemes kikapcsolódás a főtéren egy fagylalt elfogyasztása, a Zrínyi vár felfedezése vagy pár óra lazulás a Gyógyfürdőben.