Az első össztelós bringám 🚴 egy GT I Drive MTB. 😍 A merevvázas Peugeot után nagy ugrás volt ez a drótszamár. Egy halom spéci cucc a régi montimhoz képest.
Téma: Felszerelés
A felszerelés jellege: kerékpár
Használhatósága: ⭐⭐⭐⭐⭐
Megelégedettség: ⭐⭐⭐⭐⭐
Pozitívum: Full XT felszereltséggel volt szerelve, minden szuper volt
Negatívum: Az I Drive rendszer kar perselyezése használódodtt el hamar. Javítása 10 perc volt.
A gyártóról
A GT Bicycles egy amerikai cég, BMX, hegyi és országúti kerékpárokat tervez és gyárt. A GT a holland Pon Holdings konszern része, amely a Cannondale, Schwinn, Mongoose, IronHorse, DYNO és RoadMaster kerékpármárkákat is forgalmazza. Mindegyik Ázsiában gyártódik.
A Pon Holdings BV egy holland konglomerátum a szállítási szektorban. A világ öt legnagyobb kerékpárgyártójának egyike, és többek között Caloi , Cannondale , Cervélo , Derby Cycle ( a Focus tulajdonosa ), GT , Gazelle , IronHorse , Kalkhoff , Mongoose , Santa Cruz , Veloretti és Schwinn kerékpármárkák tulajdonosa.
A GT 1972-ben alakult Gary Turner hegesztőmérnök és Richard Long kerékpárüzlet tulajdonos által. A cég eredetileg BMX kerékpárokra összpontosított, és gyorsan hírnevet szerzett innovatív dizájnjairól és kiváló minőségű kerékpárairól. A GT az 1980-as években terjesztette ki termékvonalát a hegyi kerékpárokra, és gyorsan az egyik vezető hegyi kerékpárgyártóvá vált. A cég az 1990-es években országúti kerékpárokat is gyártani kezdett.
A GT kerékpárok a kiváló minőségükről, a teljesítményükről és az innovatív dizájnjukról ismertek. A cég számos díjat nyert kerékpárjaiért, köztük a Mountain Bike of the Year díjat is. A GT kerékpárokat a világ legkiválóbb kerékpárosai használják, köztük olimpiai érmesek és világbajnokok.
A GT kerékpárok széles választékában szerepelnek BMX-, hegyi- és országúti kerékpárok. A cég kerékpárokat is gyárt gyermekeknek és nőknek. A GT kerékpárok árai a modelltől és a felszereléstől függően változnak.
GT I Drive MTB
Ezeknek az MTB kerékpároknak van egy különleges megoldása.
A GT I Drive rendszer lényege
A GT egyik nagy fejlesztése! A hátsó villa egy forgáspontos, tehát nincs benne sok mozgó alkatrész, kicsi a meghibásodási lehetőség. Egy helyen kopik csak, ha valami lóg, már tudod is az hol lehet. A középcsapágynál van egy bazi nagy csapágyház, ami egyben egy excenter is. Ahogy rugózik a bringa hátulja, az excenter ennek megfelelően elmozdul és a lánchossz változatlan marad.
A gépem bemutatása
Nekem csak egy hiba jött elő pár ezer kilométerenként. Az excenter rúdjába préselt bronzperselyek kopása. A javítása egyszerű volt, a bronzperselyeket két oldalról összeütöttem, (zömítettem) és mehettem tovább. Ez a munka kb. 10 percet vett igénybe a szerszámok előkeresésével együtt. A kerékpár kopó alkatrészeit természetesen itt is cserélni kellett, de ez a bringa már hozta azt a szintet, ami az én kerékpározási tudásomnak elegendő. Nem várt amortizáció nem lépett fel. A GT. kerékpár még ma is jó név a piacon.
Míg lábadoztam a sérvemmel a barátaim rakták össze. Ebből már sejthető, egyedi építés, az összes alkatrész használt volt, de komoly cuccok. Az első váltón kívül minden XT. A fék akkor csúcsnak számító négy dugattyús rendszer. Sose volt vele gondom, brutál jól teljesített minden körülmény között.
Pár hét szoktatás és egy kis edzés után a Duna Maratonon lett igazán kipróbálva. Budai vártól a Visegrádi várig poroltam vele, a verseny után pedig haza Tatabányára. Természetesen vigyáztam a gerincemre, de a bringa rugózása jól tette a dolgát.
Ennél a paripánál is azt gondoltam, ennél jobb már nem lehet. Erre a bringára még most is azt mondom, erdei, hegyi, rázós utakra legalább ilyen kerékpárt kellene használni. Viszont minden jónál van mégjobb és érdekes módon ezt is ,,kinőttem,,. Sose voltam technikás kerékpáros, most már főleg nem. Mint látjátok, a nyereg elég rendesen ki van húzva. A lábaim hosszabbak az átlagnál, ezért nehéz is jól beállítanom a kerékpárjaimat.
Idővel kényelmesebb is lettem, és jött egy nagyon jó lehetőség. Azért ebbe is beletettem úgy 15.000 kilométert. Vigyázok a cuccaimra, ez a fénykép az eladás elötti letakarított állapotot mutatja.
Az előző Peugeot merevnél a csomagtartót meg tudtam oldani. A GT össztelós MTB-nél egy többnapos túrát teljesítettem hátamon a házam jelleggel, és elegem is lett belőle. Beszereztem mellé egy Caprine túrabringát.
GT felhasználási területe:
Munkába járás szinte minden munkanap, kivéve nagy eső, sár, nulla fok alatti hőmérséklet, montizás a környező hegyekben, kerékpártúra, és talán egyszer mentem vele a Duna Maratonon.
Gyakori kérdések a GT kerékpárokról
Milyen típusú kerékpárokat gyárt a GT?
A GT széles választékban gyárt kerékpárokat, BMX, hegyi és országúti kerékpárokat. A cég elektromos kerékpárokat is gyárt.
Hol gyártják a kerékpárokat?
A GT kerékpárok gyártási helyszíne a modelltől függően változik. A kerékpárok egy részét Tajvanon gyártják, míg másokat Portugáliában vagy Kínában szerelnek össze. A GT kerékpárok vázát általában Tajvanon gyártják, majd a kerékpárokat a végső összeszerelés helyén szerelik össze.
Hol vásárolhatok GT kerékpárt?
A GT kerékpárokat a GT márkakereskedésekben, a kerékpárüzletekben és az online kiskereskedőknél lehet megvásárolni. Magyarországi lehetőség!