A PR cikk, más néven sajtóközlemény, egy olyan írás, amelyet egy szervezet (cég, nonprofit szervezet, kormányzati szerv stb.) bocsát ki médiaterjesztés céljából. A PR cikk célja, hogy hírértékű információkat közvetítsen a szervezetről, tevékenységéről, termékeiről vagy szolgáltatásairól, és ezáltal befolyásolja a célközönség véleményét a szervezetről.
Tartalomjegyzék:
- A PR cikk főbb jellemzői
- Megírása
- A PR cikk terjesztése
- Összefoglalás
- SEO PR cikk, linképítési céljából
- Miért jársz jól, ha nálunk jelenik meg a PR cikked?
- PR cikk megjelentetése ingyen
- A gyertekvelem.hu weboldalon miért lehetséges a PR cikk megjelentetése ingyen?
- Segítség a PR cikked megírásához
- Gyakori kérdések a PR cikkekkel kapcsolatban
A PR cikk főbb jellemzői
Hírértékű: Valódi hírt kell közvetítenie, ami érdekes és releváns a célközönség számára.
Objektív: Objektívnek és elfogulatlannak kell lennie, nem szabad reklámnak tűnnie.
Jól megírt: A PR cikknek jól megírtnak, olvasmányosnak és informatívnak kell lennie.
Megfelelő formátumú: A célközönségnek és a médiumnak megfelelő formátumban kell lennie.
A PR cikkek céljai
Ismertség növelése: Segít növelni a szervezet ismertségét a célközönség körében.
Hírnév építése: A PR cikkek segítségével lehet építeni a szervezet jó hírnevét és imázsát.
Termék/szolgáltatás promóció: Segíthet promótálni a szervezet termékeit vagy szolgáltatásait.
Veszélykezelés: Igen, erre is jó, lehet kezelni a válságokat és a negatív publicitást.
PR cikkek típusai
Sajtóközlemény: A leggyakoribb típusú PR cikk, amely egy rövid, tömör hírüzenet.
Háttércikk: Ez a típusú hosszabb, és részletesebb információkat tartalmaz egy adott témáról.
Véleménycikk: Egy szervezet álláspontját fogalmazza meg adott témában.
Esettanulmány: Konkrét példát mutat be arra, hogyan alkalmazta a szervezet a termékeit vagy szolgáltatásait egy adott probléma megoldására.
Megírása
A PR cikk megírása során fontos figyelembe venni a célközönséget, a cikk célját és a médiumot, amelyben meg fog jelenni. A cikknek jól strukturáltnak, informatívnak és olvasmányosnak kell lennie. Fontos, hogy a cikk ne legyen túl reklámszerű, és hogy kiemelje a szervezet hírnevét.

A PR cikk terjesztése
Történhet online és offline csatornákon. Online csatornák lehetnek a weboldal, a közösségi média, a sajtóközlemény terjesztő szolgáltatások. Offline csatornák lehetnek a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió, és az élő események.
Hatás mérése
A PR cikk hatékonyságának mérése fontos ahhoz, hogy meg lehessen határozni mennyire érte el a cikk a céljait. A mérés történhet a cikk megtekintéseinek száma, a megosztások száma, a médiamegjelenések száma, és a célközönség véleményének változása alapján.
Összefoglalás
A PR cikk egy hatékony eszköz a szervezet kommunikációjában, amellyel növelhető az ismertség, építhető a hírnév, promótálhatóak a termékek és szolgáltatások, és kezelhetőek a válságok. A cikk megírása és terjesztése során fontos figyelembe venni a célközönséget, a cikk célját és a médiumot. Hatékonyságának mérése fontos ahhoz, hogy meg lehessen határozni, mennyire érte el a cikk a céljait.
SEO PR cikk, linképítési céljából
A keresőoptimalizálás (SEO) elterjedésével a PR cikk fogalma kiegészült egy újabb jelentéssel is. Itt már nem a klasszikus PR szemlélet a meghatározó, hanem a linképítés kerül előtérbe. Ezek a cikkek magas PageRank értékű weboldalakon jelenek meg, célszerűen elhelyezett linkekkel, amik javítják a célwebhely keresőmotoros helyezését. Írásuk során fontos a releváns kulcsszavak beépítése, de továbbra is lényeges, hogy olvasmányosak és informatívak legyenek.
A PR cikk relevanciája
Először nézzük meg, mit jelent a releváns kifejezés
A releváns szó azt jelenti, hogy valami kapcsolódik, idevágó, vagy fontos egy adott témához, kontextushoz, vagy célhoz. Más szavakkal, hasznos, értékes, és illeszkedik az adott helyzethez.
A relevancia fogalma szubjektív is lehet, ami azt jelenti, hogy attól függ, hogy ki ítéli meg, hogy mi releváns. Például, egy hírcikk releváns lehet egy újságíró számára, aki a témában kutat, de nem feltétlenül releváns egy átlagos olvasó számára, akit nem érdekel a téma.
Íme néhány példa arra, hogy mit jelent a releváns a különböző kontextusokban:
Keresőoptimalizálás (SEO): A keresőoptimalizálásban a releváns tartalom olyan tartalom, amely megfelel a felhasználók keresési lekérdezéseinek. A releváns tartalom javítja a webhely rangsorát a keresőmotorok találati oldalain (SERP-ek).
Hírek: A hírekben a releváns információk azok, amelyek naprakészek, pontosak és érdekesek a célközönség számára.
Tudomány: A tudományban a releváns kutatás olyan kutatás, amely hozzájárul a tudományág megértéséhez. A releváns kutatás új felfedezéseket és elméleteket eredményezhet.
Üzleti élet: Az üzleti életben a releváns információk azok, amelyek segítenek a vállalkozásoknak a jobb döntéshozatalban. A releváns információk közé tartoznak a piaci trendek, a versenytársak adatai és az ügyfelek visszajelzései.
Összefoglalva, a releváns szó azt jelenti, hogy valami hasznos, értékes, és illeszkedik az adott helyzethez. A relevancia fogalma szubjektív is lehet, és a kontextustól függően változhat.

Ezek szerint: a PR cikknek relevánsnak kell lennie
hogy elérje a célközönséget és befolyásolja a kívánt eredményt. Ha a cikk nem releváns a célközönség számára, akkor valószínűleg nem fogják elolvasni vagy megjegyezni. Ennek eredményeként a cikk nem fogja elérni a kívánt eredményt, például a márka ismertségének növelését, a forgalom növelését vagy a pozitív médiafigyelem generálását.
A PR cikk relevánssá tételének számos módja van. Az egyik legfontosabb dolog a célközönség meghatározása. Ki az a célközönség, akit el akarsz érni a cikkel? Mi érdekli őket? Milyen magas az ingerküszöbük? Miután megismerted a célközönséget, olyan témát kell választani, amely releváns számukra.
A téma kiválasztása után kutatást kell végezni. Információk gyűjtése, melyek érdekesek és hasznosak lesznek a célközönség számára. Bizonyosodj meg róla, hogy az információk pontosak és naprakészek.
Miután megvan a kutatása, írj egy cikket, amely jól megírt és könnyen olvasható. Használj világos és tömör nyelvet. Kerüld a szakzsargont és a technikai terminológiát, amelyet a célközönség nem ért.
Végül szerkeszd és ellenőrizd a cikket. Bizonyosodj meg róla, hogy nincsenek benne hibák vagy elírások. Kérj meg valakit mást, hogy olvassa el a cikket, és adjon visszajelzést.
Néhány további tipp a PR cikk relevánssá tételéhez
Használj kulcsszavakat a cikkben. A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyeket az emberek a keresőmotorokban használnak a témával kapcsolatos információk megtalálására. A kulcsszavak beillesztése a cikkbe segít abban, hogy a célközönség megtalálja az írást.
Találj ki egy jó címet. A cím az első dolog amit az emberek látnak, ezért fontos, hogy meggyőző legyen. A címnek pontosnak kell lennie, és tükröznie kell a cikk tartalmát.
Használj minőségi, szép képeket és videókat. A képek és videók segítenek felkelteni az emberek figyelmét és megtartani az érdeklődésüket. Bizonyosodj meg róla, hogy a képek és videók relevánsak a cikk témájához.
Cselekvésre ösztönzés. Mit szeretnél, hogy az emberek tegyenek a cikk elolvasása után? Biztosíts nekik egy cselekvési felhívást, például arra ösztönözze őket, hogy látogassanak el a webhelyedre, iratkozzanak fel a hírlevélre vagy kövessenek a közösségi médiában.
A PR cikk relevánssá tétele időbe és erőfeszítésbe telik, de megéri. Ha követed ezeket a tippeket, olyan cikket hozhatsz létre amely hatékonyan eléri a célközönséget és eléri a kívánt eredményt.
Miért jársz jól, ha nálunk jelenik meg a PR cikked?
- A szabadidő aktív eltöltésével kapcsolatban elég sok témában releváns felületet tudunk biztosítani.
- Minden alapvető modul, bővítmény telepítve, csatlakoztatva van a weboldalhoz, kész írás esetén azt pár perc alatt fel lehet tölteni és megjelenik az interneten.
- Javaslatokat, tanácsokat tudunk adni, hogy mit kell javítani a cikkben.
- Mivel ránk találtál, ezért nagy eséllyel az írásodra is rátalálnak a felületünkön. Ha kevés a találat az sem gond, mivel a weboldalunkon szereplő linkeknek ereje van, a weboldalad egy értékes linkkel lesz gazdagabb.
- Nem ígérünk olyat, amit nem lehet betartani. Azzal, hogy megjelenik nálunk egy írásod, nem fogsz az élmezőnybe kerülni. Ha valaki ezt ígéri, akkor abban csalódni fogsz benne. Sok kicsi sokra megy, és az internet világában a sok kicsinek kell összefognia. A nagyok tanácsai és segítségük nincs ingyen és egy rossz tervezés miatt ott sem garantált a siker. Velünk veszíteni valód nincs, csak nyerhetsz. Segíteni, tanácsot adni tudunk, hosszútávra tervezünk, ezzel a felfogással keressük a partnereket is.
PR cikk megjelentetése ingyen
Először nézzük meg: Miért kell fizetni egy PR cikkért?
A PR cikk megjelentetéséért azért kell fizetni az írás megjelenítőjének, mert értékes szolgáltatást nyújt amely segíthet a vállalkozásoknak a céljaik elérésében. A PR cikk hatékony módja lehet a márkaismertség növelésének, a pozitív médiafigyelem, leedek generálásának, a forgalom növelésének, és a márkahűség javításának.
Fontos megjegyezni, hogy a PR cikkek nem garantálják a sikert. A PR kampány sikeressége számos tényezőtől függ, többek között a cikk minőségétől, a célközönségtől és a médiumtól amelyben megjelentetik.
Ha fontolgatod PR cikkek megjelentetését, fontos, hogy olyan PR szakembert válassz, akinek tapasztalata van a célközönség, és a kívánt eredmények elérésében.
Mennyibe kerül egy PR cikk megjelentetése?
A PR cikk megjelenítésének ára számos tényezőtől függ!
A cikk hossza: A hosszabb cikkek általában drágábbak, mint a rövidebbek.
Célközönség: A specifikusabb célközönséget megcélzó cikkek általában drágábbak, mint a szélesebb közönséget megcélzó cikkek.
Médium: A nevesebb médiumokban való megjelenés általában drágább, mint a kevésbé ismert médiumokban történő publikáció.
PR cég: A különböző PR cégek eltérő díjakat számítanak fel.
Általában elmondható, hogy egy PR cikk megjelenítése Magyarországon 8 000 és 40 000 Ft között bármibe kerülhet. Azonban ezen a skálán kívül is eshetnek az árak, attól függően, hogy a fent említett tényezők közül melyik mennyire specifikus.
Néhány példa a PR cikk megjelenítésének árára Magyarországon
Alacsony árkategória (8 000 – 10 000 Ft): Ezek a cikkek általában 2000 karakter hosszúságúak, és nem tartalmaznak képet vagy linket. Általában kevésbé ismert weboldalakon jelennek meg.
Közepes árkategória (10 000 – 18 000 Ft): Általában 2000-5000 karakter hosszúságúak, és tartalmazhatnak képet és linket. Általában blogokon, tematikus weboldalakon és kisebb portálokon jelennek meg.
Magas árkategória (18 000 – 40 000 Ft): Ezek a cikkek általában 5000 karakternél hosszabbak, és több képet és linket is tartalmazhatnak. Nevesebb weboldalakon és hírportálokon jelennek meg.
Fontos megjegyezni, hogy ezek csak általános árak, és a konkrét ár az Ön egyéni igényeitől függően változhat.
Egy teljes PR stratégia kidolgozásának, lebonyolításának az ára a csillagos eget is verheti és több éves folyamatos munka.
A gyertekvelem.hu weboldalon miért lehetséges a PR cikk megjelentetése ingyen?
- A weboldalunkat nem azért hoztuk létre, hogy ebből gazdagodjunk meg, bár nagyon jó lenne. Célunk az, hogy az embereket kimozdítsuk a komfortzónájukból, nézzenek körül a földön, hazánkban, legyenek nyitottabbak, egészségesebbek. Szeretnénk egyre több embernek segíteni, már nekünk is segítettek. Az, hogy még talpon vagyunk, tudunk menni, bringázni, az a sok mozgásnak és az akaraterőnknek, a kapott segítségeknek köszönhető. Most értünk egy olyan ponthoz, hogy mi is próbálunk adni.
- Az oldal fejlesztésénél, látogatottságának növelésénél az ingyen fellelhető lehetőségek egész szép tárházát sikerült fellelni. Ezeket használjuk, hatalmas köszönet érte. (Természetesen fizetős modulokat, kiegészítőket is használunk.)
- Szeretnénk tovább fejlődni, ismertebbé válni, építeni a márkát. 1984 óta dolgozom a kereskedelemben, egy dolog azóta sem változott. – Fontosak a fizetett hírdetések, de a mai napig az a reklám a legütősebb, mikor azt mondja az egyik ember a másiknak: Te, hozzájuk menj, tutira tudnak segíteni! – Célunk ezt elérni és ez egy hosszú, kemény munka. Csak azoknak a segítségével érhető el, akik hasonlóan gondolkodnak mint mi.
- Releváns, minőségi PR cikkel jelentkezel nálunk, ingyen elhelyezzük az oldalunkon. Két fél jár jól egyszerre.
Milyen PR cikk megjelentetése lehetséges?
A gyertekvelem.hu weboldal több témakörrel foglalkozik, ezek mind kapcsolódnak egymáshoz. A fő vonalat a kezdőoldalon láthatod.
Kapcsolódó releváns témakörök amikkel jelentkezhetsz
Gyalogtúrákhoz kapcsolódó dolgok
- Felszerelések bemutatása. Bakancstól a sátoron át a hátizsákig. Mit használsz, miért, stb.
- Túraboltod van? Hol található, milyen különleges áruval, szolgáltatással várod az ügyfeleket?
- Túrákat vezetsz az országban, esetleg külföldön. Miért válasszanak téged?
Kerkpározással kapcsolatos dolgok
- Kerékpárok, alkatrészek, hasznos kiegészítők, felszerelések bemutatása
- Üzleted, szervized, kölcsönződ van? Hol található, milyen különleges áruval, szolgáltatással várod az ügyfeleket?
- Túrákat vezetsz az országban, esetleg külföldön. Miért válasszanak téged?
Szállásokkal kapcsolatos dolgok
- Hol, milyen szállást tudsz biztosítani? Természetesen csak gyalogtúrás, kerékpárosbarát szállások jöhetnek szóba. Lehet szó kempingről, panzióról, fogadóról, kulcsosházról, stb.
Tapasztalt edző, gyógytornász vagy
- Tudsz segítséget, tanácsokat adni a felkészüléshez, sérülés esetén tudod fogadni a beteget.
Biztos kimaradt valami, mert valami mindig kimarad. Ha tudod mi az jelentkezz és megbeszéljük.
Tervezed, hogy saját blogot, weboldalt indítasz, de nem tudod érdemes, vagy sem?
- Mik az alapok?
- Milyen blogot indítanál?
- Hogy fognál hozzá, milyen felületen tervezed a működtetését?
Segítség a PR cikked megírásához
Ijesztőnek tűnik az alábbi lista, de nem az. Lépésenként kell haladni, csak egy dologra figyelni, azt a kérdést megválaszolni. Lesz olyan kérdés amire nincs azonnal egyértelmű válasz. Átlépsz rajta és folytatod a következővel. Egy jó PR cikk megírása nem könnyű feladat.
Célok
Milyen SEO célokat szeretne elérni a PR cikkel?
Hogyan illeszkedik az írásod a teljes stratégiába?
Milyen kulcsszavakat szeretnél célba venni a PR cikkel?
Tartalom
Milyen típusú tartalmat fog tartalmazni a PR cikk, ami egyben SEO-barát?
Hogyan fogod optimalizálni a PR cikk címét, meta leírását és fejléceit?
Hogyan fogod beépíteni a célzott kulcsszavakat a PR cikk szövegébe természetes módon?
Terjesztés:
Terjesztés
Hol fogod közzétenni a PR cikket, hogy elérje a célközönséget?
Hogyan fogod népszerűsíteni a PR cikket a keresőmotorokban és a közösségi médiában?
Hogyan fogod építeni a backlinkeket a PR cikkhez?
Mérés
Hogyan fogod mérni a PR cikk SEO sikerét?
Milyen mutatókat fogsz nyomonkövetni?
Hogyan fogod felhasználni az eredményeket a PR cikk és a teljes SEO stratégia optimalizálására?
Ezen általános kérdések, ezek mellett számos specifikusabb kérdés is felmerülhet az írás témájától, céljától és célközönségétől függően.
Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást hirdetsz, előfordulhat, hogy meg kell válaszolni a termék jellemzőivel, árával és elérhetőségével kapcsolatos kérdéseket.
Ha egy eseményt népszerűsítesz, előfordulhat, hogy meg kell adnia a helyszínre, az időpontra és a jegyárakra vonatkozó információkat.
Gyakori kérdések a PR cikkekkel kapcsolatban
Mi a különbség a PR cikk és a hagyományos hirdetés között?
A PR cikk egy olyan újságcikk jellegű tartalom, amelyet egy vállalat vagy szervezet készíttet el egy független újságíróval vagy egy PR ügynökséggel. A célja, hogy hiteles forrásként mutassa be az adott vállalatot vagy szervezetet, és pozitív képet alakítson ki róla a közvéleményben. A hagyományos hirdetéssel szemben a PR cikk nem közvetlen termék vagy szolgáltatás reklámja, hanem egy általánosabb témát jár körbe, és az adott vállalat vagy szervezet szakértői véleményét is tartalmazza.
Milyen témákról érdemes PR cikket írni?
A PR cikk témája lehet bármi, ami releváns az adott vállalat vagy szervezet számára, és ami érdekes lehet a célközönség számára. Néhány példa: Új termék vagy szolgáltatás bevezetése. A cikkben bemutathatod az új termék vagy szolgáltatás legfontosabb jellemzőit, előnyeit, és azt, hogy miért érdekes a célkönség számára. Vállalati események: A PR cikkben beszámolhatsz a vállalat fontos eseményeiről, például konferenciákról, kiállításokról vagy szemináriumokról. Szakértői vélemények: A PR cikkben bemutathatod a vállalat szakértőinek véleményét aktuális piaci trendekről, vagy iparági kihívásokról.
Hogyan kell felépíteni egy PR cikket?
Egy jó PR cikknek a következő elemeket kell tartalmaznia: Figyelemfelkeltő cím: A címnek rövidnek, érdekesnek és informatívnak kell lennie. Bevezető: A bevezetőben röviden összefoglalod a cikk legfontosabb gondolatait, és felkelted az olvasó érdeklődését. Tartalom: Részletesen kifejted a témát, és alátámasztod a kijelentéseidet konkrét példákkal és adatokkal. Zárás: A zárásban összefoglalod a cikk legfontosabb üzeneteit, és egy erős befejezéssel zárod a cikket.
Melyek a legfontosabb szempontok egy sikeres PR cikk megírásakor?
Egy sikeres PR cikk megírásakor a következő szempontokra kell figyelni: Hitelesség: A cikknek hitelesnek és objektívnek kell lennie. Olvashatóság: A cikket könnyen érthető nyelvezettel kell megírni, és érdekesnek kell lennie az olvasó számára. Relevancia: A cikknek relevánsnak kell lennie az adott vállalat vagy szervezet számára, és a célközönség érdeklődésére kell hangolni. Optimalizálás: A cikket érdemes keresőoptimalizálni, hogy minél több emberhez eljusson.