Home » Fantasy » Virtuális túraútvonalak az egészségért, segítség mindenkinek

A valós túraútvonalak bejárásával tényleg sokat tehetünk az egészségünkért. Hogy lehet azt elérni, hogy nem a valós térbe helyezzük át kirándulásainkat. A virtuális túraútvonalak segítségével kiken, és hogy tudunk segíteni?

Az előző részben Magyarország túraútvonalairól volt szó. Arról, hogy lehetne országunk a hosszútávú túraútvonalak gyöngyszeme. Álmaimban milyen egy olyan túra, ahol erdei szállásokat találok egynapi járóföldre egymás után. Milyen útvonalakat hiányolok, és hiányolnak még rajtam kívül sokan. Mik azok a lehetőségek, melyek meglétével bakancsosok, bringások, vízitúrázók paradicsomává válhatnánk.

Virtuális túraútvonalak az egészségért

A most következő részben a virtuális világba lépünk át. Szó lesz a betegekről, idősekről, függőségben szenvedőkről, és sportolókról is. Kiknek mit adhatna a kézzel nem fogható világ. Ez a virtuális világ pedig a valós alapokon nyugszik.

Segítségével megismerhetjük Magyarország híres túraútvonalait, nehezen járható ösvényeit, kevesek által ismert szépségeit. Mivel ezeket a valós látványokat áthelyezzük a virtuális térbe, mindenki számára elérhetővé válik az interneten.

Kik lépjenek be a virtuális túrázás világába?

Mindenki beléphet kortól, nemtől, betegségtől függetlenül. Fő célcsoport: a betegek, mozgáskorlátozottak, kórházban és az idősek otthonában élők. A beltéri edzéseket végző sportolók, hétköznapi emberek. A fiatalok, akik már most is a digitális világban élik az életük nagy részét. A virtuális országjárás egy játék lenne. Gyalog, kerékpárral, csónakkal, ki mivel szeretne menni, vagy mit látna szívesebben. A játék lényege a tudás átadásán kívül a mozgásra serkentés.

Mozgásra ösztönzés a virtuális világban

A virtuális világ lassan elnyeli az embereket.

Hol találkozunk a virtuális világgal? Ott ahol használjuk az okos eszközünket, játszunk, vagy dolgozunk vele. Otthon, tömegközlekedési eszközön, iskolában a szünetben, munkahelyen, stb.

Szinte mindenhol találkozunk vele és amikor csak lehet elmerülünk benne. Étkezés közben, mozgás helyett, munka és tanulás helyett stb.

Vannak felmérések arról, hogy tíz, tizennégy éves gyerekek napi négy órát ülnek a számítógép előtt, plusz pár órát játszanak még a telefonjukon. Hétvégén még ennél is többet.

Miért lettünk gyengébbek, görbék? Felnőtt korunkra olyan betegségekkel küzdünk, melyek 30-50 évvel ezelőtt ismeretlenek voltak.

Egészségtelen életmód, és a virtuális tér ami rabul ejt!

Hát nem furcsa, hogy a káprázat világába akarlak csábítani, hogy onnan kirángassalak?

Az okos eszközökre készített játékok rabul ejtik a felhasználót. Elképesztő színek, lélegzetelállító grafikák, izgalmak, valóságtól elrugaszkodott élmények tárháza. Egy átlagos felhasználó is superman lehet.

Szerencsére már léteznek olyan játékok, applikációk, melyek mozgásra ösztönzik a felhasználót.

Amit szeretnék itt bemutatni, az nem csak mozgásra ösztönözne. Élményt, játékot, hasznos tudást is adna a mozgásra sarkallással együtt. Mint minden játékban, itt is feladatokat kell végrehajtani a cél elérése érdekében.

Kilépés a virtuális világból a segítségével

A feladatok nagy része mozgásra biztat, felszólít rá. Az okos eszközzel ellenőrzött mozgások után pontokat, hasznos ajándékokat kap a felhasználó.

A feladatok maradék része oktató jellegű. Az így kapott tudás számonkérése a játék bármely pontján felbukkanhat. Jó válasz esetén pontokat kap a felhasználó, rossz válasz esetén pontot veszít, vagy hátráltatva lesz.

Mozgásra szólító feladatoknál azt is megtudja a játékos, hogy az miért jó és a végrehajtás után azt is megtudja, mekkora a fejlődése. Cél: az egész test megmozgatása, folyamatos fejlesztése az egész játék során.

Sajnos sok ember azért nem vállalkozik nagyobb útra, mert nem bírja a megterhelést. A játékban mozgásra felszólító gyakorlatok folyamatos fejlődést biztosítanak.

Oktató feladatoknál megtudja a játékos, hogy mi vesz és vett minket körbe a természetben, otthon, Magyarországon. Cél az olyan tudás átadása, ami bővíti a játékos látómezejét, tudását, érdekességek megismerését nyújtja.

A sok hasznos információ megismerése után nagy eséllyel indul útnak a valóságban is, hogy saját szemével győződjön meg a játékban látottakról, hallottakról. A virtuális térből lépjük ki a valóságba.

A virtuális túrázásban érintett populáció és lehetőségek

Durván fogalmazva egy évestől száz éves korig járnak sétálni, kirándulni, túrázni az emberek. Ezek a tevékenységek történhetnek konkrét céllal, vagy cél nélkül. (csak megyünk valamerre alapon).

A cél nélküli ,,menést,, át lehet fordítani céllal történő kirándulássá, túrázássá, mozgási tevékenységgé. Aktív, rendszeres testmozgásra. Ez lenne a legjobb megoldás!

Lehetőségek az aktív mozgási tevékenységre: gyalogolás, kerékpározás, úszás, guggolás, fekvőtámasz, görkorcsolyázás, ugrókötelezés, kültéri fitnesz parkok, stb.

Ezt az átfordítást neveztem el ,,virtuális izgatás,,- nak.

Sajnos a magyar lakosság napi átlag lépésszáma nagyon alacsony.

Napi 4.000-4.500 körül van csak, az ajánlott napi 10.000 lépéshez képest.

Ezt az alacsony lépésszámot a, ,,virtuális izgatással,, szintén emelni lehet.

Virtuális izgatás

Kisgyerek laptoppal

Napjainkra az okos eszközök elterjedése megállíthatatlanná vált. Még járni sem tudó kisgyerekek is függők.

Az okos eszközöknek nagyon sok jó és rengeteg rossz oldala van. A negatívumból említenék egy fontosat! Ellustulás! Fizikailag és szellemileg is.

A testi ellustulás, fizikai leépülés a hétköznapi emberek között egyértelmű. Ki állítja azt, hogy van olyan szívós mint a nagyszülei? Szellemi leépülés? Túráimat járva tapasztalom, sokan már köszönni sem tudnak. Az üdvözlésemet sem fogadják, pedig nagyon sokszor fiatalabbnak köszönök előre. Egyoldalúvá válik az eszköz tulajdonosa, szűkül az érdeklődési kör, és a valóságot egyre szívesebben cseréli le a színes, könnyen elérhető virtuális világra.

Nagyon sok ülésnek, egyoldalú terhelésnek vagyunk kitéve és ezek az egészségünk megromlásához vezetnek.

Tanulmányok bizonyítják az emberek gyengülését, egészségük megromlását.

Egy meggyengült izomzat, kibillent medence, ferde gerinc, különböző becsípődések, izmok rövidülése, stb. idővel egyre súlyosabb gondot okoz. A fájdalmak, görcsös izomzat miatt a mozgás még inkább nehézzé, fájdalmassá válik.

Nagyon sokszor láttam már, hogy felkészületlenül indultak az emberek túrázni. Nem csak a felszerelésükkel volt gond. Ők maguk sem tudták mire vállalkoznak. Illetve tudták, mert a színes hirdetésben minden le volt írva a csillogó fényképek mellett. Csak az nem, hogy pontosan mire is kell vállalkozni. Még az a szerencse, hogy az ilyen túrázók 90%-ban megússzák a felelőtlenségüket. Fontos a felkészülés.

egészségtelen étrend, túlzott cukor, szénhidrát bevitel

A túlzott és helytelen táplálékbevitel elhízáshoz, keringési rendszer gyengüléséhez, cukorbetegséghez és sok más károsodáshoz vezet. Szerencsére a fent említett esetekben, még súlyosabb eseteknél is, lehet segíteni a mozgással, egészséges táplálkozással.

A virtuális izgatással, ami nem csak konkrét mozgásra buzdít, tanácsokat is ad az egészség megőrzéséhez, erősítéshez, tartás javítására, az egészséges táplálkozásra. Oktat és mozgat is.

Csak harminc évet kell visszalépni az időben és már láthatóak azok a negatív mutatók, amik a kevés mozgásnak köszönhetőek.

Az egészségügy hatalmas összeget emészt fel az egészségtelen életmódból fakadó betegségek gyógyítására. Csak az elhízás, keringési rendellenességek, cigarettázás miatti betegségeket nézve is hatalmas a teher. Nagyon sok esetben a családra is évekig tartó plusz munkát ró a beteg, mert nem figyelt magára. Sajnos sokan visszaesők, mert gyógyulás után is rossz útra lépnek, tovább folytatják egészségtelen életmódjukat.

A virtuális izgatás egy új játék lenne telefonra, számítógépre, okoseszközökre!

A virtuális világba menekülők sokszor tényleg menekülnek.

A nem valós (virtuális) világ már annyira lenyűgöző, hogy az emberek nagyon könnyen a rabjává válnak.

Csak a tömegközlekedésen, megállókban nézzünk körül. Szinte mindenki a telefonját bámulja, jobb esetben csak a híreket olvassa, de az emberek többsége valamilyen buta játékba temetkezik.

Menekülnek, menekülünk a valós világ elől?

Érdemes lenne most már a virtuális világot felhasználni arra, hogy a felhasználók innen lépjenek vissza a valós és fizikai aktivitást igénylő világba. Tanuljanak meg egészségesen táplálkozni, mozogni, élni!

Ebben a virtuális világban lehet adni olyan célokat, melyek eléréséhez mozogni kell!

Az egészséghez való jog

Nem tudtad? Pedig van ilyen!

XX. cikk
(1) Mindenkinek joga van a testi és lelki egészséghez.

(2) Az (1) bekezdés szerinti jog érvényesülését Magyarország genetikailag módosított élőlényektől mentes mezőgazdasággal, az egészséges élelmiszerekhez és az ivóvízhez való hozzáférés biztosításával, a munkavédelem és az egészségügyi ellátás megszervezésével, a sportolás és a rendszeres testedzés támogatásával, valamint a környezet védelmének biztosításával segíti elő.

rületére szennyező hulladékot behozni.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100425.atv

Az egészség szinte teljesen természetesnek tűnik minden ember számára. Betegség esetén jajdul fel sokunk: ez most miért!?

Az egészséghez való jogot nem csak követelni kell, tenni is kell érte!

Az egészséges életet újra oktatni kell, mert kinevelték belőlünk.

Mit kell tenni érte? Ez a szomorú az egészben, hogy tanítani kell, mert modern világunkban elfelejtettük, kinevelték belőlünk.

A gyerekeken már óvodás kortól kezdve nőni kezd a nyomás. Korai kelés, rohanás az oviba, iskolába, gyors reggeli, kényszerítés a teljesítményre, stb.

Sokan elkezdenek menekülni a virtuális világba. A következmények már ismertek.

Azoknak a gyerekeknek akik már csak itt találják meg a kikapcsolódást, a szórakozást, adjunk a kezükbe egy olyan izgalmas és tanító játékot, ami oktat a mozgásra, helyes táplálkozásra, egészséges életre.

A felnőtteknek is szükségük van segítségre. A szellemei és fizikai tevékenység a munka miatt egyoldalú. Felejt az agy és felejt a test. Míg egészségesek vagyunk ez természetesnek tűnik. Aztán negyven, ötven éves kor környékén jönnek a gondok. Aki ekkor elkezd figyelni magára, az először újra kell, hogy tanulja: HOGY LEHETEK EGÉSZSÉGES?!

Az idősek, a nyugdíjasok már életük nagy részét ledolgozták. Elhasználódtak! A fizikai, szellemi, egészségi gyengülés már szemmel is látható.

Ebben mind segíteni tudna: Magyarország a hosszútávú túraútvonalak gyöngyszeme Európában terv megvalósítása!

A folyamatos fejlődés biztosítása a virtuális játékban

A játék kezdetén a játékosnak pár adatot kell megadnia.

Születési idő:

Nem:

Testmagasság:

Testsúly:

Milyen étkezést folytat: (speciális diéta, vegán, diabetes, stb.)

Pár egyszerű gyakorlatot is el kell elvégeznie a játékosnak. (a feladathoz alkalmas okos eszközre szükség lesz)

Mennyit lépsz egy nap alatt?

Az edzettebbeknél:

Mennyit futsz 10, 20, 30, 60 perc alatt?

Hány kilométert biciklizel 60, 120, 180 perc alatt?

Hány guggolást csinálsz meg 1, 2, 3 perc alatt?

A fenti adatok és teljesítmény alapján több indulási alap lesz. Ezeket veszi figyelembe a játék és ennek megfelelően sorolja több csoportba a játékosokat, hogy egymással és magukkal is tudjanak versenyezni.

A játékban végrehajtandó fizikai gyakorlatok is ennek megfelelően fognak folyamatosan egyre nehezebbé válni.

Egészséges táplálkozás a mozgás mellé

A folyamatos és kiegyensúlyozott fejlődés nagyon fontos meghatározó tényezője a mozgáson kívül az egészséges táplálkozás!

A játék ezt is figyelembe veszi!

Egy étkezési tudástár áll a játékosok rendelkezésére.

Életkor, nem, testsúly és a napi rögzített mozgás alapján egy ajánlott étkezési menüsor érhető el. Természetesen ettől el lehet térni.

Viszont fontos a napi étkezés rögzítése, mert a játék egészséges táplálkozás esetén plusz pontokat ad!

A virtuális játék menete

Regisztráció után adatok betöltése:

Nick név:

Születési idő:

Nem:

Magasság:

Testsúly:

Pár egészségügyi adat:

Lásd még, a folyamatos fejlődés biztosításánál regisztrált adatokat

A játék a játékostól pár fizikai feladat végrehajtását kéri, ezek alapján kerül besorolásra nehézségi szintek szerint.

Azonos teljesítőképességű játékosok kerülnek egy csoportba, így a csoport többi tagjával és saját magukkal is tudnak versenyezni.

A verseny erőnléti fejlődésről és tudás fejlesztéséről is szól

A fizikailag gyengébb játékosok magasabb pontszámmal indulnak a versenyben, hogy már a játék elején kapjanak pozitív élményeket.

Felszerelés a virtuális játékban. A valóságban is ezekre van szükséged

Az indulási pontszámok a virtuális játékban felhasználásra kerülnek.

Felszerelésre, ételre, italra, szállásra, alapvető ismeretek megszerzésére a túrázás világában, térképre, tájolóra, tűzrakó felszerelésre stb. lehet elkölteni.

Olyan dolgokra kell fordítani a pontjaidat, amikre a valóságban is fizetnél, hogy el tudj indulni.

Ki mennyire kényelmes, vagy éppen bevállalós, annak megfelelően állítja össze a felszerelését.

A kényelmes túrázó kisebb felszereléssel vág neki az útnak, de a szállások miatt többet költ, a pontszámok gyorsabban fogynak, így többet kell tanulnia, a teszteken jobban kell teljesítenie.

A bevállalós túrázó nagyobb felszereléssel halad, kevesebbet kell költenie.

Az étkezések és egyéb problémák miatt az ő pontszáma is fogy, ezért neki is tanulnia kell és teszteket is ki kell tölteni újabb pontokért.

Milyen messze juthatok a játékban?

Napi megtehető táv a játékban:

Itt már szükség van a játékos aktív izommunkájára!

Az okoseszközön rögzített lépésszám, guggolás, fekvőtámasz, kerékpározás, úszás mennyisége alapján lehet előrehaladni.

A bábú elindul, és a játékos által megtett napi tevékenysége szerinti távot teszi csak meg. Minden érdekes pontnál, elágazásnál, tesztfeladatok helyszínénél megáll.

A bábu megállása esetén meg kell tudni, miért állt meg.

Elágazás esetén jó irányba kell állítani. Lehetőség van arra is, hogy egy egész napra tervezett utat leszervezzen a játékos. (Ekkor elméletileg az egész napos utat magától bejárja a bábu, ha útközben nincsenek feladatok, tanulnivalók.)

Akkor is megáll mikor éhes, szomjas, felszerelése nem alkalmas a további útra.

Ekkor ételt, italt kell vásárolni, pótolni kell a felszerelést.

A játékosnak arra is figyelnie kell, hogy estére szállást találjon.

Szállást kell találni éjszakára. Sátrazás és függőágyazás is jó móka

A bevállalós túrázó sátrat állít, a kényelmes túrázónak viszont el kell érnie egy települést.

(A későbbiekben, mikor már állnak a kunyhók, azok is szállásnak számítanak.)

Amennyiben a kényelmes túrázó nem ér be egy településre, pontlevonás következik.

A bábu étel és vízkészlete is fogy, ezért ezeket is pótolni kell. (Pontokért lehet bevásárolni egy-egy településen.)

Az ellenőrzőpontok megegyeznek a hivatalos túraútvonalak ellenőrzőpontjaival.

Azokon az ellenőrzőpontokon melyek településeken vannak, lehetőség van a felszerelés bővítésére, illetve a felesleges felszerelés leadására.

A felszerelést lehet pontokért bővíteni, vagy a leadott felszerelésekből lehet választani.

Ezeken az ellenőrzőhelyeken lesznek kérdések is, jó válasz esetén lehet gyűjteni további pontokat.

Extra pontokat lehet kapni, ha a játékos menet közben extra feladatokat hajt végre.

Letér az útról egy-egy érdekesség, látnivaló miatt. (barlang, kilátó, templomrom, gasztronómia, stb. miatt.

Az ilyen letéréseknél is vannak tanulnivalók, melyek később hasznosak lesznek, extra pontot lehet kapni érte.

A valós életben plusz fizikai feladatot hajt végre.

Az étkezését egészségesebben folytatja. (lásd: Folyamatos fejlődés biztosítása)

Fizikai fejlődésében elér egy kitűzött célt. Sikerül elérnie egy kitűzött testsúlyt. Stb.

Mint látható, nagyon sok érdekes feladat, tudás szerepel a játékban, a látnivalókról nem is beszélve.

A bővítési lehetőség hatalmas.

Honnan induljunk útnak?

Az ország legismertebb, leghíresebb útvonala az Országos Kék.

Kőszegi-hegység legmagasabb pontja az Írott-kő

Csak az egyszerűség kedvéért válasszuk az OKT. útvonalát a virtuális játékunkban.

Az E4 túraútvonal körülbelül 12 000 kilométeres teljes hosszával messze a leghosszabb az összes európai hosszú távú túraútvonal közül.

Portugália déli csücskéből Cabo de Sao Vicente-ből indul, és Magyarországot is érintve Cipruson, Cape Greco Peninsula-nal ér véget. Ennek az útvonalnak a fontossága, hogy az Országos Kék jelzés is a része.

https://gyertekvelem.hu/turautvonalak-almaimban-neked-is-tetszene/

Induljunk útnak a virtuális világban Írott-kőtől. Sajnos a tervből még csak az útvonalak hálózata van meg.

Kezdésnek ezt az útvonalat kellene a lehető legjobb minőségben felvenni elejétől a végéig, hogy a beltéri edzést végzők lássák a monitoron a tájat, az útvonalat. A virtuális játékban is ezt látják majd a játékosok.

Fontos, hogy a felvételek GPS koordináták alapján történjenek és a szintemelkedések, csökkenések is rögzítve legyenek teljesen úgy, ahogy a Google Mapson lehet látni a valós helyszínt a kis emberke használatával.

Mit tanulok meg?

Megismerem magamat és Magyarországot, az erdőt, a mezőt, ezek élővilágát. A hegységek barlangjait a várakat, a tájegységekre jellemző italokat és az ételeket.

Ismerkedés az alábbiakkal:

geológia, biológia, turistajelzések, tűzrakás, megfelelő ruházat, gasztronómia, tűzrakás és tűzgyújtás, elsősegélynyújtás, gombák, fák, bokrok, madarak, kígyók békák, rovarok, enni és innivalók, barlangok, denevérek, tájegységek, várak, sok-sok minden.

Sokfélék vagyunk, nagyon változó az érdeklődési kör

Az emberek sokfélék, így a játék is nagyon sokféle ismeretet ad. Vannak kötelező feladatok és sok olyan is, melyben mindenki talál kedvére valót.

Az internetre kapcsolt eszközök bármelyikén elérhető lesz majd a magyarországi hosszú távú útvonalak hálózata. Minden szakasza valós körülmények között látható, elérési lehetőség szerkeszthető rá.

Virtuálisan is bejárható különböző edzőgépeken. A mozgásra ösztönző játék letölthető.

Mindenki könnyen rátalál a számára érdekes dolgokra.

Ismertetés

Az útvonalak a több száz kilométer alatt nagyon sok szép helyet, érdekességet érintenek.

Romok, barlangok, várak, templomok, kilátók, természeti képződmények, stb. Ezek ismertetése, bemutatása színesebbé teszi az utat és az úthoz szorosan kapcsolódó játékot is.

Nézzük lépésről lépésre, hogy mit érdemes még az útvonalakhoz kapcsolni.

Kezdjük az elején!

A bejárás kiindulási pontja Írott-kő. (Kőszegi-hegység, magasság: 882 méter, első, illetve utolsó ellenőrzőpont az Országos Kék bejárásánál)

Hogy jutok el idáig?

Virtuális játékunkban Kőszegről indulunk útnak

Javaslat egy útvonalra, kiindulási pont Kőszeg.

Kőszeg bemutatása: fekvése, éghajlat, történelem, lakosság, szállások, gasztronómia, kőszegi borok, koronázási ékszerek bújtatása, stb.

Velem felé a Piros sáv jelzésen, Cák, majd Írott-kő az útirány

Az említett települések rövid bemutatása. Gasztronómia, Cáki-pincesor, helyi különlegességek.

Már az eddigi útvonalunk is áthalad egyedi növény és állatvilágon, melyekről érdemes szót ejteni.

Még el sem jutottunk Írott-kőig, de már mennyi érdekességgel, szépséggel találkoztunk, amikről sokan nem tudnak, vagy már elfelejtettek. Holler barlang, Kalapos-kövek, Óriások földje…

Az emberek érdeklődési köre nagyon változó, így itt is nagyon sokféle témát érintünk.

Utunk során érintett érdekességek, látnivalók a nézőket, felhasználókat, túrázókat más-más oldalról fogja megérinteni, érdeklődési körüktől függően.

Pár példa:

A képzelt világban és a valósban főleg, hódolhatunk az evés, ivás örömének.

Pincesorok, szőlőskertek esetén: keresd fel az ország borvidékeit (virtuális borkóstolás)

Gasztronómia: az ország ízei (Ízőrzők nyomában)

Kilátók: keresd fel a hegység kilátóit, szép látnivalók pontjait (Bükk csúcsai, A Mátra bércein, stb)

Barlangok: keresd fel a hegység barlangjait. (Amennyiben a barlangról a barlangászok készítettek fényképeket, azok bemutatása.)

Várrom: Hegyeink várai és várromjai

Emlékhelyek: Csaták helyszínei

(Víz alatti csodák, országunk halai, vadjai, templomok és templomromok, kegyhelyek, Szent források, híres teljesítménytúrák, geoládák izgalmai, stb)

Ami hiányzik

Összefüggő mozgókép a túraútvonalakról, a közelükben található látványosságokról. Az érintett településekről sincsenek bemutatkozások. Még hiányoznak a szállások, az előző részben volt róluk szó. Nincs meg a játékprogram, ami Lego szerűen építhető lépésről lépésre. Sajnos támogatás sincs.

Felajánlás

Amennyiben a gyalogtúráid, kerékpártúráid során készítesz 20-40 perces összefüggő filmet a bejárt utadról, vállalom, hogy a weboldalon nyitok egy új oldalt, ahova összegyűjtöm a felvételek elérhetőségét. Tájegységenként elrendezem, és szép lassan majd szépen összeér a rengeteg adat.

Ebből még nem lesz játék, de nagyon sok túrázónak nagy segítség lehet a közeljövőben.

  • Szerző
  • Fényképek
  • A túrát bejárta

Gazsi Szabolcs

Kapcsolat a szerzővel: szabolcs.gyertekvelem@gmail.com

Feliratkozás hírlevélre

author avatar
Gazsi Szabolcs Belkereskedelmi ügyintéző, készletgazdálkodási szakember, Hobbi: túrázás, utazás, kerékpározás
Főszerkesztő, admin. 14 éves korom óta túrázom, kerékpározom. Magyarország alapos megismerése az egyik fő célom, de a határon túli tájak bejárása, emberek megismerése is a célkeresztben van. Az évek alatt szerzett tapasztalataimat, élményeim akarom a gyertekvelem.hu weboldalon átadni. Az új generáció legyen egészségesebb, fittebb, okosabb, tájékozottabb.
Kategóriák: Fantasy

Gazsi Szabolcs

Főszerkesztő, admin.

SEOzseni